Cuma , Ağustos 17 2018
Anasayfa / Hayat'ın İçinden / Üretkenliğinizi Etkileyen 10 Alışkanlık

Üretkenliğinizi Etkileyen 10 Alışkanlık

Eğer kendinizi kötü alışkanlıklarla sabote etmeye devam ederseniz hedeflediğiniz başarılara ulaşmanız daha da zor hale gelecektir.

İşte daha üretken olmanız için bırakmanız gereken 10 kötü alışkanlık:

İnternette gezinme isteği
İnternette aradığınız cevabı ararken amacınızdan sapabilirsiniz. Bunun yerine bir yere sorununuzu not alarak çalışmadığınız bir zamanda direk olarak sorunuzun cevabına yönelik aramalar yapın.

Çoklu görevler
Yapılan araştırmaya göre insanların sadece %2’si aynı anda birçok farklı işi etkili bir şekilde beraber yapabiliyor. Geri kalanımız aynı zamanda sadece bir iş üzerinde odaklanmalıyız.

Sık sık e-mail kontrolü
Her bir e-mail kontrolünüz size işinizden ortalama 25 dakika kaybettirir. Sık sık e-mailinizi kontrol etmek yerine günün belirli zaman dilimlerini kendinize hedef olarak belirleyerek sadece o zamanlarda e-maillerinizi kontrol etmelisiniz.

En önemli işleri günün sonuna bırakmak
İnsanların belli bir enerji miktarları var ve bu miktarın derecesi güne göre ve günün saatine göre değişir. Bu yüzden en önemli işlerinizi iş gününüzün sonuna değil iş gününün başlangıcına almalısınız.

Fazla toplantı yapma
Gereksiz toplantılar kadar hiçbir şey üretkenliğinizi daha fazla kötü yönde etkilemez. Gerekli zamanınız ve planlarınızda olmadığı sürece size gelen toplantı tekliflerini kabul etmeyin.

Bütün gün oturma
Uzun süre oturma vücudu daha çabuk alarma sokar. Daha sağlıklı bir zihin için haftada 30-50 km arası yürümeye çalışın.

Alarmı erteleme
Çalar saatinizin alarmı ile verdiğiniz savaş vücudunuzu ekstradan güçlendirmez ve gün boyunca ihtiyacınız olacak enerjiye ulaşmanızı sağlamayacaktır.

Hatalara önem sırası vermek
Birçok amacınızın olması daha az üretmen olmanıza sebebiyet verebilir. En önemli olanlarını seçin ve diğerlerini görmezden gelin.

Fazla plan yapmak
Günün her saatine plan yapmak tüm bunların olacağı anlamına gelmez çünkü gün içinde nelerin olacağı belli değildir. Bu yüzden saate göre plan yapmak yerine daha gerçekçi olmak için planlarınızı 5 saate yaymalısınız.

Yatakta cep telefonu kullanmak
Akıllı telefonların led ekranlarını yaydığı mavi ışık, üretkenliğe sağlayan melatonini ve uyku düzenini sağlayarak daha mutlu olmamızı sağlayan hormonları yok eder.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir